Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Alla inlägg under november 2011

Av Helena - 20 november 2011 11:28

Bosse fyllde 1 år igår....19/11-2011

 

Här 10 veckor gammal..

 

  

 

  

 

 

Måste ju hjälpa till att packa =)

 


 

Hittade en så gullig bild på Bosse =)


 

 

 

Av Helena - 19 november 2011 12:12

Akvarium.. Här är det största innan vi rengjorde det.   540

 

 

 

 

   

        

 

Här hittar vi en liten kulål som vart borta i ett år =)  den hade överlevt i pumpen, mager men vid liv.

 

 

kommer mer bilder snart...   

Av Helena - 19 november 2011 11:58

Sommaren 2011

Vi åkte en sväng till Norrköping & Öland. Sov 2 nätter i Anitas lägenhet i Norrköping. Och

han med en tur till Jonnys pappa i Vikbolandet.. Blev bjuden på god porter stek mums va gott det var..

 

 

 

             Josef & Erik tog ett kvällsdopp.

 

 


Svärmors orkideer...

 

 

 

  

 

   

Av Helena - 19 november 2011 11:22

Tiden bara rusar iväg, hinner inte riktigt va me. Är ju på barnen man märker att man blitt gammal =) 

 Förra sommarn var Erik & Kickki här (Jonnys pappa med Fru) vi hade jätte trevligt, så roligt att dom kunde komma och se hur vi har det här uppe. Dom bor i Norrköping (Vikbolandet heter stället ) Vi fiskade & grillade och badade i polen. Och förstås en tur till Vackra storforsen.


 

  

 

            

 

 

 

 

 

 

Jonnys mamma Anita & Berit, & Zorba var här förra hösten (okt) Vi hade en trevlig vecka. Vi tog en tur till storforsen, där vi grillaed å myste på i den vackra naturen. Dom hade turen att få vara med om ett jätte vackert norrsken. Jag hade heller aldrig skådat ett sådant speciellt sken..

 Anita bor oxå i Norrköping, så det blir ju inte så ofta vi träffas, tråkigt nog =(  

 

 

Mys i storforssen..

 

  

 

               Anita var inte rädd för Joffes orm.. 

 

 

Här står vi oxh väntar på tåget. Dax för hemfärd.... Veckan gick allt för fort =(

 

   

Av Helena - 19 november 2011 02:30

Längtar efter att få träffa mina syskonbarn Felicia & Alice å Tessan och Krille me.. 

 Varför e Göteborg så långt härifrån suck....


 

Här är ett kort sen Flisan döptes.. Go ungen.   

Av Helena - 18 november 2011 09:22

Håller tummarna att bilderna går se nu..Lagt ner många timmar vid datorn. Ska iväg å jobba nu.

På återseende..

 

 Flisan på besök hos moster 2010


     

 

 

Mosters skitunge =) med dom blåaste ögonen..

Av Helena - 13 november 2011 21:30

Här är våra barn.

 

 

Min son Josef 15 år.

 

   


           


 


Jonnys små tjejer  Gisela 10 år & Julia 9 år.

 

 

 

 


         





 Min dotter Frida 17 år.

 

 

 

 

 

         


 


Lite gott & blandat...

 

 

             


 




Jag & Jonny 9/11-2010  ( puss puss älskar dig hjärtat) 


 


 Örnäsets kyrka 2010-09-11.

Vi åkte olika bilar till kyrkan och jag skulle hämta blommorna. Ett vägarbete ställde till det så jag blev ca 20 min sen till mitt eget bröllop. Prästen han ringa å undra. Pappa å Jonny rinngde oxå. Men det löste sig på bästa sätt. Jag fick min underbara man & Jonny sin kickan.

 Det var en vacker solig dag & 2 människor som älskar varandra innerligt.. fick varann...

 

                   Fick dessa ballonger av svärmor Anita. Visst va dom söta... 

 



 

 

Här kommer våra katter tripp trapp & trull..


 

Lill Bosse ( heter egentligen Bo-krister)  född nov -2010

 

 


   

 

 Och nu ser han ut så här...  

 

Bosses mamma...

 

 

 



 

Pus  hon är ca 4 år. En egen liten sak hon ska det på sitt vis annars får det vara. Men när hon vill då kan hon va hur kelen som helst. Man har tappat hakan både en å annan gång.    

 

 

 

 


 


 

Molly  Våran gammelkisse.

Hon är på sitt nionde år. Hon försvann här i höstas och var borta nästan 2 månader. 

 Jag trodde inte hon skulle komma tillbaka, men så en lördag i slutet av oktober så stod hon bara där bakom fönstert på altan. LYCKA jag bara släppte allt och sprang ut. Hon såg ut att må bara bra. Fin i pälsen och luktade jättgott.

 

 

 

 

        



 

 

Fiskarna kommer senare ... Det var hela stora familjen =) nu är det natti nattt...

Av Helena - 13 november 2011 13:32

Ja nu var det dags att börja blogga. Hmm vad ska man skriva om, ja ja det reder sig nog när man blir varm i kläderna. Tänkte blogga om min familj & våra kära husdjur som består av 3 katter å massa fiskar,(vi har fyra akvarium)

Släkt å vänner oxå förstås. Och om livet i allmänhet.

Börjar med att lägga upp några sommar minnen från Öland.


 


Min kära svärmor & Berit i förtältet på Ekerums camping Öland. 2011-06

 


 

Dom har så fint både inne & utanför husvagnen. Om man tittar riktigt noga ser man min man vinka där inne     


 

Massor med fina blommor å rabatter, stenparti allt har dom gjort själva. Så fint så. Är så himla mysigt där. Ett litet staket med grind runt lilla gården, så inte lilla Zorba smiter iväg.

   


Zorba den lilla råttan som Jonny kallar henne.

 


Och så utsikten säger bara woow helt underbart. Vill absolut till Öland igen någon gång. Önska och drömma kan man göra...Å hoppas på det bästa.


 


 

Solnedgång !!!!!

   



Havet det blå. Angelica, Josef & Frida badade en dag där.Sen blev det polen.


 



En bild över campingen är mest husvagnar just där. Men det finns många olika stugor för stora å små plånböcker.


 



Här bodde vi. Jättefin stuga som Anita hyrt åt oss. Synd bara att vi inte kunde stanna längre. Den hade 4 bäddar, ett köksbord stolar, tv & egen toa. Kylskåp, spis med 2 plattor. Duscha gjorde man på servicehus i närheten. Jag blev kär i Öland så vacket överallt   


 



Ååååå

   


   Längtar efter sommar igen.

På återseende....


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards