Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Helena - 29 februari 2012 23:11


Har haft besök av Ulla, Nina & Monica ikväll. vi fikade & surrade på om allt & inget riktigt trevligt hade vi. Monica kollade könen på kattungarna. Hitler & Strecket e tjejer & Mini Milly & Mini Bosse är killar. Alltså dom mörk katterna e tjejer dom bruna e killar. Kul att veta..

 

 

 

 

Min mammas kära kisse Maja som tyvvär blev sjuk och fick avlivas..

Hon blev 17 år gammal.


  

 


 

 

 


 

Bosse på tork   

 

 

 

 

 

 

Har varit en riktigt trevlig dag. Gick jättebra på mötet om bilen oxå...

 

Imorgon är det vägning.... & mätning...

 

 


 

 

 

 

 

 

   

Av Helena - 29 februari 2012 08:00

 

Vaknade kl halv sex, brrr  var jättekallt i huset, det var bara börja ELDA.elda,& elda 

Nu är det varmt & skönt här.

Ska iväg till Luleå idag, ska träffa någon försäljningschef på Mullers ang bilen & dess fel.

Hoppas på det bästa...


Molly har inte vart ut ur sovrummet sen ungarna kom, men hon är iaf upp & äter, dricker & går på lådan. Det har vi där inne. Men så fort dom små piper det minsta är hon nere i lådan igen. Hon är en riktig hönsmamma.


I morgon är det vägning, tror inte jag gått ner nått. Ska ta fram måttbandet & mäta lite . Har mått sen förut kan va kul att se om det händer nått i cm. 





 



Hemma hos Jonny när han bodde i Finspång.


      



  

 


 

Av Helena - 28 februari 2012 20:59


Oj vad klockan går fort när man har skoj   är snart dax för sängen ju...

Kissungarna växer så det knakar, ska ta lite nya bilder när dom öppnat sina ögon..

 Lånade en bebis av Molly ikväll & snusade på den..Guuu va goa dom är.

Känns nästan som man blivit Mormor    Tänk när man blir det på riktigt oj oj oj..va fjoskig jag kommer bli då..  

 

 

 

  

 

 

Natt natt alla vänner & dom jag ännu inte känner...  

 

  

 

 

  

 

Kunde inte låta bli....Gos gos gos

 

 

 

  Tack för idag.....

Av Helena - 28 februari 2012 20:29



Jag saknar min syster & hennes familj. Dom bor i Göteborg & jag uppe i Boden  kan ju inte precis knalla över på en kopp kaffe. Till påsk kommer dom upp. Längtar efter dom.

Felicia & Alice go barnen..

 

         Mosters go trollungar.  

 

Då måste ni komma till moster & titta på kisseungarna som blitt större & busigare då.

 

 

Jag saknar min goa snälla svärmor oxå. Det var så trevligt att ha er på besök. Zorba & Berit me förstås. Hoppas ni vill komma hit igen snart. Tråkigt att det ska vara så långt mellan oss  

 

       

 

       

 

    

 Ett foto sen sist ni var här..

 

 

 

Av Helena - 28 februari 2012 12:39


  


    Älskar dig gubbis...Du har stulit hela mitt hjärta. Puss puss

 

 

 

     Du & Jag ... för alltid...  / din kickan.


  

Av Helena - 28 februari 2012 07:55


 

Här är vår lilla by... Tog kameran med mig på promenad..



  

 


På väg till min vän Ulla...

 


  

 

Fd affären...Ulla har bott där uppe på...Med sina små spöken..

 

 

 

Ullas lilla kisse. Jag kommer aldig ihåg vad den heter =(  Lurvas eller Tuffsen tror mer på Tuffsen   

 


 


  

 

 


Frida & Madde har fikapaus hos UllaBulla...


     

 

 

Josef likaså..


  

 

 

 

  

 

 

 

Bosse & Molly busar. Det var innan bebisarna kom..


  

 

 

 

  

 

 

 

 

Av Helena - 28 februari 2012 06:40


Filmklipp....


Här kommer kisse nr 1




 
    

 


 

Här kommer nr 2



 

Och nr 3





   
  




Här är hela familjen...

   



Så skönt att allt gick bra för Molly. Hon var så duktig. Men det märktes på henne att det var jätte jobbigt. Veterinären hade sagt att det ofta blev komplikationer när så gamla katter ska ha en kull ungar & dessutom var hennes första oxå. 

 När tredje kattungen föddes orkade Molly inte tvätta den, hon bara låg där. Jag tog bort hinnan från den torkade lite med en handuk och la den vid Mollys huvud. Hon slickade lite på den, sen kröp den å leta en ledig tisse..

Sen fick jag klippa navelsträngen för Molly hade inte orkat göra det. Fick kasta den moderkakan för hon åt den inte. Men dom andra 3 fick hon i sig.



Av Helena - 27 februari 2012 23:05


Här kommer första kissen ut.



  



Här är alla kissarna..

 



  

 

 

Vi har vägt alla och tagit kort i den ordning dom föddes.  Födda 26/2-12

 

 

    Hitler  100g tung  (nr 1)

 


    Mini Molly 95g (nr 2)

 


    Mini Bosse 95g (nr 3)

 


    Strecket 90g (nr 4)

 

Dom e så fina allihopa.


Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards