Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Helena - 30 juni 2012 11:31


Har haft sovmorgon, vaknade kring halv 9. Är ju nästan rekord, brukar ju vakna allt mellan 5-7 på morgonen. Idag så regnar det ordentligt, så det finns inte mycket man kan göra ute. Är bara  12 grader . Känns nästan lite kallt.

Jag & kissarna åt frukost vid 9, & för en stund sen väckte vi gubbis, han får ju inte sova bort hela dagen  = )  

Ryggen känns lite bättre idag, men jag hade ont i hvudet när jag vaknade, tog en tablett så nu är den bra...

.Jaha vad ska man hitta på idag då??!!  Kanske åka & hälsa på någon. Eller bjuda hit någon på lite kaffe & fika, jag bakade ju igår så man får passa på medans det finns något kvar  =) 




  Tror jag ska leta lite gamla foton till bloggen.....


På återseende....

Av Helena - 29 juni 2012 21:45


Måste bara tala om att jag har vart så duktig idag. Jag har städat hela nedervåningen, Frida tog uppe på igår, skönt att det är gjort, för det behövdes verkligen.

Sen så har jag rengjort poolen ordentligt, om ifall att det skulle bli finväder. Men det är bara 17 grader så det får vänta ett tag till.

Jag har bakat sockerkaka & brysselkex mmmm va gott det var med lite fika : )

Så har jag städat i linneskåpet så det är i ordning. Betalat alla räkningar : (    jo så klippte jag gräsmattan igårkväll.


Frida är i Boden i helgen, hon jobbar så hon ska sova hos min faster (Eva) hon rinde för ett tag sedan då hade dom vart på långpromenad med hundarna. Sen så hade dom köpt gofika & satt & gottade sig  = )


Josef är hos sin pappa. Så det är bara jag & ubbis hemma i helgen. Josef kommer på Söndag, för på Måndag börjar han att sommarjobba på äventsbadet i Boden ( Nordpolen)


Nu har jag så ont i ryggen & nacken, ska ta mina tabletter & titta på tv en stund, sen blir det sängen.


Ladda upp för en ny dag...   Det regnar nu =(  trist vill ha lite     nu...




 



Av Helena - 29 juni 2012 07:54


Så söt hon var, kunde inte låta bli att filma lite : )





 

Av Helena - 29 juni 2012 07:36


God moron världen, har idag vägt mig & - 2 kg . & totalt 66 cm har försvunnit från min korta kropp    &  55 kg. Mitt bmi har gått från 67.4 ner till 46.5 fortfarande jäv.... högt men mycket bättre än förut..... Har en lista för dom som är intresserade på kategorin Vikt & mått.....




   Så sant så.....




Frida beställde ett par finskor men, klacken var ju ashög så hon provade dom, testade gå & beslutade att skicka tillbaka dom.

Ett klokt beslut tyckte jag, för hon skulle aldrig ha använt dom. Inga promenad skor precis.

Visst dom var urläckra men, pengarna ska räcka till så mycket, hon får kolla på ett par skor när hon åker till Gbg, så kan moster Therese vara smakråd.


 

 

Av Helena - 25 juni 2012 12:14


Mercedes kelar med husse när han kommer ut ur duschen..



     


Kartong bus.  Mattes kartong med foton den va skoj iaf locket   


 


 




   





 

Önskar alla en trevlig dag..           
       

Av Helena - 25 juni 2012 12:02


Vem vinner  : )


 


     Morr morr grrrr....


 


Nu är man lite gladare...  saknar skitungarna när dom inte är här..

Av Helena - 25 juni 2012 11:27


Hej  idag är det grått & trist, det hänger regn i luften.    Har fått upp vatten tempen i poolen till 18 grader. Snart blir det att bada. Väntar bara på solen & med den lite värme... Hoppas håven håller, vi fick limma den igår för jag har råkat sätta sönder den när jag rengjorde poolen sist, den kan jag inte vara utan...Ska ut & kolla den sen..


Midsommar blev lungn & skön, bara jag & gubbis hemma. Vi åt gott kollade på film, senare satt vi i soffan & kollade på gamla foton, då dök min kusin Sussi & hennes Johan & lill Simon upp. Trevligt med oväntat besök   Vi surrade på drack kaffe & åt lite jordgubbstårta. Sen en rundtur i huset & visade runt. Skickade med  dem lite små fiskar, och en havande stor mammaplaty när dom skulle åka hem. Ska ringa sedan och höra om det blitt några bebisar...


       

Laxsnittar & Galiano : )



Jag hälsade på min go vänn Ulla igår blev lite kaffe & surr & en snoa & kika på hennes blomster. Hon är helt otrolig, det hon inte hittar på det finns inte. Hon pysslar på med allt möjligt, fast hon är så dålig, i knän, nacken ja hela hon e skralltig. Men hon klagar inte mycket utan håller sig sysselsatt med diverse pyssel.



Här är lite av hennes egen odlade blommor..


 


       


 


         


       


 

 

 


Fortsättning följer.. Vad månne det bliva???   





Av Helena - 19 juni 2012 13:17


När ska det bli sommar egentligen. Jag är då redo med polen : )  fyllde upp den i fredags kväll då var det 8 grader i vattnet, nu är det 16 grader så det tar sig, men   lyser med sin frånvaro.


 

  

 

        

 

Lite blommor...

 

  

 

 

 

 

Har planterat lite frön som precis har kikat upp...

 

 

 

Johans bil...


 

 


Mamma Molly... vilar ut på studsmattan.


 

 

 

Jag klippte gräsmattan igår kväll, det växer som ogräs = )


 

 

 


Var ner på byn en sväng, lämnade Josef som skulle till sin Pappa. Passade på att åka förbi Rolle en sväng och titta på hans hundvalp, gissa om man blev sugen!!??  Gud va söt....

 

  

   




 
  


Ha en bra dag....

 


 

   

 

            

Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards