Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Alla inlägg under december 2011

Av Helena - 27 december 2011 15:10



 

 

Har vart ute å skottat snö med små tjejerna. Dom har åkt lite miniskidor. Fick se en å annan vurpa. Min man testa igår å han stöp i backen.. Aj aj.. Jag tänker inte pröva så det så.. 

   

   

Av Helena - 26 december 2011 08:48

Jaha så då blev tåget inställt. Stormvarning. Angelica är fast i Stockholm. Skulle vart famme nu vid halv 10 ist åker hon från Stockh kl 18 i kväll...  kommer imorgon bitti vid halv 7.

Bättre sent än aldrig heter det ju. Men hon får sova på hotell, och sen go frukost...mmmm nått ska man ju få för förseningen....

 Sitter å väntar på besked om små tjejerna kommer med bussen eller om den är inställd pga vädret... 

Av Helena - 25 december 2011 10:30

Knäcken är inte klar än... Hinner ju skriva lite till  =)  ja just det om vad.. Hmmm


 Jo jag kan berätta att jag ska på läkarbesök 28 denna månad, inför  gbp operation. Förminska magsäcken för dom som inte vet. Jag har nu gått ner 30 kg på egen hand..Man måste gå ner minst 10% av sin vikt för att få göra ingreppet.

 Har bantat hela livet känns det som, och det har alltid slutat med att man gått upp lite mer där till i slutändan. Så äntligen kanske man slipper sånt framöver.Tänk att kunna gå ner i vikt å stanna där.Längtar samtidigt som man är nervös... Men tänk så mycket bättre jag kommer att må. Många hälsovinster..  

 

Några bilder när jag var som störst..

 

         ..... 

 

Nytagna bilder på Bosse...

 

 

 

     Goare katt får man leta efer...Skulle va Molly då =)

 

   

 

Föresten nu e Knäcken klar..De va på tiden    

 

 

Av Helena - 25 december 2011 09:57


Ja då väntar man bara på att barnen ska komma. Granen står klädd klapparna ligger under å väntar. Hoppas tomten hittar hit i år oxå     

 

 

 

Kokar knäck men den blir aldrig klar, sitter här mellan varven å lägger upp bider, ut till köket å gör kulprov....Har kokat minst 1 och halv timme  

 

Min fina tomte. Fick den av Katrine & Tomas när jag fyllde 35. Det är några år sedan. Tiden   så fort... Det ser man på barnen me...

 

        

 

Den här svärmor gjort...

 

  

 

Den är så fin... Har en hedersplats här hemma.. 

 

 

 

Här sitter lite små tomtar på roten som svärmor gjort.. 

 

    

 

Min mans onda tå....    Måste sköta den annars kan de bli amputering sa doktorn, aja baja....

 

 

  

Denna tycker jag är fin..  PAPPA.. Jag älskar min pappa.

 


 

 

    

JUL

Av Helena - 22 december 2011 00:46

Ja så var granen klädd å klar. Har alla möjliga pynt i olika färger. Tycker det är fint.

Vi är ensamma hemma på julafton jag & gubben. Ganska lungt å skönt.

Ska bara mysa på titta tv och äta gott.

På juldagen kommer småtjejerna, och annandagen kommer resten av gänget =) så det blir fullt hus. Ska bli så kul att få vara tilsammans hela stora familjen.

 

 

 

        

 

       

 

 

ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR 2012

 

 

 

    

 


 

 

 


 


 

   

 

 


 

Av Helena - 17 december 2011 12:36


Spelkväll hos Monica. Ginrummy förstås =)  Katrin vann som vanligt sen monica,jag & ulla. Men vad tror du fanns i Korsträsk JO världens gulligaste KATTUNGAR man blir ju så sugen, fast man har 3 st själv..

 

  

 

  

 

 

 

 

 


Av Helena - 17 december 2011 12:29


Lucia kröning i kyrkan. Lucia blev stephany Govier Rumänien..

Det var så vackert i kyrkan & givetvis skönsång...

 

 

 

 

Av Helena - 12 december 2011 11:14

Hittade en härlig sommarbild...3 generationer damer   

 

   Längtar nästan efter sommar igen....     

Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards