Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Alla inlägg under april 2012

Av Helena - 29 april 2012 16:14


Ja då var mätt & belåten.. Premiär grillningen..

 

      

 

  

 

Synd bara att man blir mätt så fort..eller igentligen inte : ) för mig.

 

Ska snart skjutsa ner Johan till bussen, Frida & Ulla ska hänga med ner på byn, blir väl att handla lite. Kanske hälsa på Anna...

 

Ha en skön Söndag kväll.....

Av Helena - 29 april 2012 14:40



Här har det vart sol på förmiddagen, nu är det lite molnigare. Vi har ställt iordning för grillning till middag. Ska bli så gott. Potatisarna är i ungnen, & grillen är tänd & klar, ska snart börja grilla. Har även gjort lite vitlökssmör. & Lök & andra grönsaker & majs ska oxå grillas.

 

Småkissarna var ute för första gången i går. Det gillade dom massor. Sen så sov dom gott..

 

Vågar man verkligen ut här??

  

 

 

  

 

           

 

  

 

         

 

 

 

      På återseende. Nu ska grillas.      

Av Helena - 28 april 2012 06:34





Har vart uppe sedan halv fem. Vaknade pigg & alert kunde inte somna om hur jag än försökte  

2 koppar kaffe & macka har jag hunnit med.

Kattungarna har fått sin morgonvälling så nu är det full fart på vilddjuren.

Vad skulle man hitta på idag då??. Verkar bli en fin & solig dag idag. Det är redan 12 grader varmt ute, men det är nog i solen. Kanske man sitter ute ett tag & låter kissungarna busa på altan.

 

  Ska ta med kameran ut idag, se om jag kan ta några fina bilder.

Har tinat massor ute dom sista dagarna. Känner att det kanske blir vår för oss här uppe me.

 

Önskar alla en underbar dag.....

 

Av Helena - 27 april 2012 16:43



Nu har vi varit och tagit ett sista farväl  av faster E. Tårarna har trilat av & till idag, alla har vi pratat om E, gamla minnen, glada, som sorgliga. Ett är då säkert att hon var älskad av alla. Hon månade om att alla skulle må bra . Fin & omtänksam, alltid go & glad trots sina krämpor.

 

Vila i frid älskade Essy..  Vi glömmer aldrig dig.

 

        

 

 

 

 

 

Om änglar finns så var du en.

           

 

 

 

 

 

 

Av Helena - 26 april 2012 10:35


Hej..  Rengjorde dom 2 mindre akvarierna igår. Det blev massors finare & renare, fan va skitiga dom va.

Nu är det gjort,tills nästa gång   

 

        

 

 

Ska ner på byn på em, Josef har utvecklingssamtal. Ska förbi pappa en sväng oxå, han ville bli klippt. Det är ju begravning i morgon. Blir en jobbig dag... Men fin på sitt sätt..

Saknar faster E mycket....

 

  

 

 

 

Lite dagsfärska bilder på skitungarna...

 

 

 

På Söndag är dom 9 veckor gamla... Snart större än lilla mamman. :)

 

        

 

  

 

  

 

            

 

 

 

   

 

  

 

 



Av Helena - 26 april 2012 08:55


Har gått ner 2 kg sen sist. Tycker det är en lagom takt ca 1 kg / veckan. Känns jätteskönt kläderna börjar bli för stora :) men det blir dyrt att köpa nytt. Ska kolla på jobbet, det brukar komma in rätt fräscha kläder ibland ( RK)

Av Helena - 24 april 2012 11:44


Ska ta mig en stor kopp kaffe, sen blir det att rengöra akvarium. suck det är bara göra det. Kul när det är klart :) Har fyra hjälpsamma kissar med mig..

Idag behöver jag inte åka iväg någonstans heller, skönt att bara vara hema och göra lite nytta efter en skön slappar helg.

 

     Jag i ett nötskal :)

 

 

        

 

Nu är det bara börja jobba..... På återseende...

Av Helena - 23 april 2012 13:32


Har varit ner & röntgat min axel, få se om dom hittar något fel.

Har vart förbi pappsen oxå en sväng & lämnat 2 kavajer han ska prova inför begravnngen på Fredag.

Och hälsat på min vän Anna hann jag oxå me, blev lite kaffe & god macka. Sen så fick jag en fin mössa av henne i vit, som det stod Boden på i ljusgrått, runt hela mössan. Jättefin tack så mycket vännen ..

Hennes 2 katter Iris & Bosse-Maja visade sig. Annars brukar dom vara så osynliga när man är där. Kul att se dom...

 

Iris

 

  

 

      

 

 

Bosse-Maja

 

  

 

      

 

 

 

   Önskar alla en skön Måndag....

 


Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards