Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Helena - 31 januari 2012 08:55


Ja då var januari strax slut.. Tiden bara rusar iväg, det är snart en vecka sedan jag opererade mig. Ska väga mig på Torsdag.. Spännande   hoppas det gått bra. 

 

 

 

Här ligger Bosse & sträcker på sig...  Lillfisen

 

Min käre man har gjort ett kattgång nästan runt hela huset så dom ska kunna gå ut och göra sina behov lite lättare. Han har kört med snöslungan, kämpat å dragit, den har tappat drivningen så man får verkligen kämpa på. Visst är han go.. Kram på dig gubben.. Katterna tackar oxå   

 

 

  

 

Här är Fridas bil. Den har ett snögarage =) Jonny har använt slungan där me...

 

      och här.. Det finns hur mycket snö som helst. De e helt sjukt va det snöat. Men det är vackert...

Nu är det dax för mellis... Magen kurrar..

Av Helena - 29 januari 2012 10:18



Äntligen har jag fått till det..Nu funkar länkarna.. Bättre sent än aldrig   tryck på länken så kommer du till en annan blogg som jag följer.

 Min dotters (Myyygaan) & mina vänners bloggar.. 

Av Helena - 28 januari 2012 16:08


Känns skönt att det funkar bra. Har bara haft ont i magen en gång en liten stund idag...

Har hunnit fram till mellis före middagen.

 

 

.   Här är min lilla piga...Hon är så snäll å hjälper mig. Det gör min käre make oxå...

Av Helena - 28 januari 2012 08:30


Så var man hemma igen. Operationen gick jättebra. Fick 6 nya små titthål på magen, bland mina andra gammla hål =) det gör mig ingenting huvudsaken man e frisk och får må bra.

Nu börjar den stora matresan att lära sig äta igen fast på rätt sätt. Det kan nog ta sin tid och vara tålamodsprövande många gånger.

Jag har ätit min första frukost 1,5 dl lättfil + alla vitaminer & mina andra mediciner, lite vatten, ska koka lite kaffe snart.

 Man äter med tesked & varje mål ska ta minst en kvart/ helst 20 min.

 Sen till mellis blir det hallon smothie.

Lunch (räksoppa som jag längat efter i nån vecka nu) mellis smothie.

 Middag kyckling soppa. kvällsmål lättfil igen.  

1 liter vätska ska man oxå pytsa i sig under dagen jämt fördelat.

 Ja så ser dagana ut nu & 2 veckor frammåt..

 

Har gjort en taco soppa oxå så man kan variera lite. Och ska köpa lite andra fruker & bär.

 

Vi hörs..

Av Helena - 25 januari 2012 13:26


Håller på packa lite grejor, ska åka in till sjukhuset nu strax. Imorgonbitti blir det operation.. (Gbp magsäcksoperation)

Lite nervös e man allt.. Men det kommer nog att gå bra. Min goa vän Ulla ska skjutsa in mig så får jag se om jag kommer hem på Fredag. Om allt går bra så e jag hemma då...

 

Lite bilder på mig från igår kväll.. Kul att ha sedan å jämföra med när man gått ner i vikt...

 

     

 

 

Jag Molly & Bosse lite fotöljmys...

  

 

 

Skriver mer sedan....Hej svejs...å på återseende..  

 

Av Helena - 24 januari 2012 22:57

http://www.bloglovin.com/blog/3052700/fam-anderssons-blogg?claim=knr9hekpy69">Följ min blogg med Bloglovin



Vacker morgonrodnad....Var bara tvungen att springa och hämta kameran....


 

 

Av Helena - 22 januari 2012 10:32


Ja så är det snart Måndag igen & en ny vecka..Tiden går så fort, för fort. Och operationen närmar sig, på Torsdag smäller det   börjar bli lite små nervös men dey kommer säkert att gå jättebra..

 

Ska väcka min dotter nu , för vi ska ut å skotta fram hennes bil.... Den syns inte snart för all snö..


Vill bara berätta att jag köpt ny kattmat, som katterna bara vägrar äta. Dom har inte ätit på flera dagar. Jag tänkte att dom äter nog när dom blir riktigt hungriga, men icke. Måste nog ge mig och köpa något annat...Dom springer runt våra ben å tigger mat..

Lämnar jag öppet till kylen eller skafferiet så är det någon av katterna som smitit in dit =)  stackarna...

 

 

Nä nu måste vi gå ut... baj baj... 

Av Helena - 14 januari 2012 22:36


 

TIGRAR dom är bara så vackra....Älskar dessa kattdjur..

 

        

 


          


           

         

  

 

       

 

   

 


       

 

    

 

 

 

Sist men inte minst..

 

   GOD NATT.... SOV GOTT..!!!!!!

 

 

 

 

       

 

Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards