Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

HEMMA...!!!

Av Helena - 28 januari 2012 08:30


Så var man hemma igen. Operationen gick jättebra. Fick 6 nya små titthål på magen, bland mina andra gammla hål =) det gör mig ingenting huvudsaken man e frisk och får må bra.

Nu börjar den stora matresan att lära sig äta igen fast på rätt sätt. Det kan nog ta sin tid och vara tålamodsprövande många gånger.

Jag har ätit min första frukost 1,5 dl lättfil + alla vitaminer & mina andra mediciner, lite vatten, ska koka lite kaffe snart.

 Man äter med tesked & varje mål ska ta minst en kvart/ helst 20 min.

 Sen till mellis blir det hallon smothie.

Lunch (räksoppa som jag längat efter i nån vecka nu) mellis smothie.

 Middag kyckling soppa. kvällsmål lättfil igen.  

1 liter vätska ska man oxå pytsa i sig under dagen jämt fördelat.

 Ja så ser dagana ut nu & 2 veckor frammåt..

 

Har gjort en taco soppa oxå så man kan variera lite. Och ska köpa lite andra fruker & bär.

 

Vi hörs..

 
 
Ingen bild

Margaretha (rumskompisen)

30 januari 2012 10:03

Hej!
Kul att det går bra för dig med. Jag lagade soppor hela dagen igår och frös in i portionsburkar. Magen känns rätt ok, lite öm ibland speciellt när jag ligger på sidan. Ryggen är inte bra än, åkte ju på ryggskott just före op. Nu är det dags att gå och förse sig med ett litet mellanmål. Vi får höras sen.
mvh Margaretha i Kiruna

Helena

3 februari 2012 08:31

Hej.. Vad roligt att höra av dig. Det börjar gå bättre och bättre för varje dag. Jag hade min första dumping igår efter jag ätit middagssoppan.. Inget kul fick lägga mig med en mage i uppror..Mådde illa..Men det gick ju över. Jag tror jag åt för fort... Hoppas ryggen blir bra snart. Nä nu är det dax för mellis =) vi hörs kram / Helena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 juli 2013 11:55

    Clownen Mannes dotter            40 års-kalas med vänner...Maj - 13   Tack Nina för en trevlig kväll & jättegod mat...               ...

Av Helena - 11 juli 2013 11:47


  Ser ni vart jag är???    Jo 3 från vänster raden längs ner    ...

Av Helena - 11 juli 2013 11:44


    Här tänder vi ett ljus lite nu & då för Bosse..

Av Helena - 11 juli 2013 11:38


   

Av Helena - 11 juli 2013 11:04

              Saknar skitungarna..             Kollar in Elinas häst...               Gisela & Julia rider.. ...

Presentation


Fam-Andersson/Westerlunds blogg

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästboken

Lämna gärna ett litet fotspår om du kikat in.... Så kikar jag tillbaka...

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards